Peygamberimizin yolu, Kur'an-ı kerim ile  hadis-i şerifler ile ve müctehidlerin ictihadları ile gösterilen  yoldur. Bu üç vesika, bir de, İcma-ı ümmet vardır ki, Eshab-ı kiramın ve  Tabiinin sözbirliği olduğu, R.Muhtarda yazılıdır. Bir hüküm üzerinde,  dört mezhebin ictihadları arasında icma hasıl olursa, bu icmaa da inanmak  gerekir, inanmayan küfre girer. (Mektubat c.2, m. 36) 
İslâm âlimleri yanlış  birşey üzerinde ittifakta bulunmazlar. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Ümmetim dalalet üzerinde birleşmez.) [İ.Ahmed]
Bu dört vesikaya  Edille-i şerıyye denir. Bunların dışında kalan herşey bid'attir. Hadis-i  şerifte buyuruldu ki: (Ümmetim yetmişüç fırkaya ayrılacak, bunlardan yalnız  biri Cennete girecektir. Bunlar, benim ve Eshabımın yolunda olanlardır.)  [İbni Mace]
Bu ayrılık, usulde,  imanda olan ayrılıktır. Eshab-ı kiramdan sonra, yeni müslüman olanlardan bir  kısmının imanları bozuldu. Eshab-ı kiramın doğru imanından ayrıldılar. Dalalet  fırkaları meydana geldi. Bu bozuk fırkalara, bid'at fırları denir. Bunlar, bazı  nassları tevil ederek yanıldıkları için kâfir değildir. Fakat, islâmiyete  zararları, kâfirlerin zararlarından çok oldu. Birbirleri ile ve Ehl-i sünnet ile  çekiştiler. Harp ettiler. Çok müslüman kanı döküldü. Müslümanların  yükselmelerini, ilerlemelerini baltaladılar.
Bid'at fırkalarını, Ehl-i sünnetin dört doğru mezhebi  ile karıştırmamalıdır. Dört mezheb, birbirlerinin doğru yolda olduğunu söyler ve  birbirini severler. Bid'at fırkaları ise, müslümanları parçalamaktadır. Bu dört  mezhebin birleştirilemiyeceğini, islâm âlimleri sözbirliği ile bildirmişlerdir.  Allahü teâlâ, mezheblerin birleştirilmesini değil, ayrı olmalarını istiyor.  Böylece, islâm dinini kolaylaştırıyor. 
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Olumlu Veya Olumsuz Görüşlerinizi Ekleyiniz;