5/22/2010

Kur’an’da her şey mevcuttur

Abdullah ibni mübarek anlatıyor
Bir gün hacca gidiyordum,Irak;Suriye topraklarından geçerken yalnız bir kadına rastladımSelam verdim;
Selamımı Söz olarak Rahim bir Rab'den selam sözüdür onların duyacağı(Ya-sin:58) ayetiyle aldı
Buralarda ne yapıyorsun? diye sordum
Allah kimi yoldan çıkarmışsa,ona yol bulduracak yoktur" (A'raf :186) ayetini okudu
Anladım ki ,yolunu kaybetmiş Nereye gittiği soruma ;
Bir gece kulunu Mescid-i Haramdan alıp Mesci-i Aksaya götüren Allah'ı tesbih ederim(İsra:1) ayetiyle karşılık verdi
Anladım ki,geçtiğimiz hac mevsiminde haccını tamamlamış Kudüse gidiyorNe zamandan beri böyle yolunu kaybettin? dedim
Tam üç gece (yani üç gündür)(Meryem:10) dedi
Yiyecek verme teklifinde bulundum
Sonra orucunuzu gün batıncaya kadar tamamlayın( Bakara:187) ayetini okudu
iyide Ramazan da değiliz dedim
Kim Allah için nafile bir hayır yaparsa,Allah her hayrın karşılığını verendir ,her şeyi hakkıyla bilendir(B
akara:158) ayetiyle cevap verdi
Yolculukta oruç açılabilir"dedim
"Ama orucu tutarsanız,bu hakkınızda daha hayırlıdır(Bakara :184) ayetini okudu
Niye benim gibi konuşmadığını sordum
Ağzından tek bir söz bile çıkmasın ki,yanında onu gözleyen ve o sözü kaydetmeye hazır bir gözcü bulunmamış olsun"(Kaf:18)dedi
"kimlerdensin?diye sordum
Bu konuda kesin bilgin yok(ailemi söylesem de tanımazsın)Sonra göz de kalp de(görmeden,kesin bilgiye dayalı olmadan verdiğin her hükümden) sorumludur"(İsra:36) ayetiyle cevap verdi
Hata ettim,hakkını helal et dedim
Bugün size kınama yokAllah sizi bağışlasın (Yusuf :92) dedi
Deveme bindirip kafilesine ulaştırma teklifinde bulundum
"Hayır adına ne işlerseniz Allah onu bilir(Bakara:215) ayetiyle mukabele etti
Devemi yanına getirdim,binecekken
Mümin erkeklere söyle,bakışlarını sakınsınlar(Nur:30) ayetini okudu
Gözlerimi çevirdim;binecekken deve ürküp kaçtı,bu arada elbisesi az yırtıldı
Başınıza musibet olarak ne gelirse,bu bizzat işleyip,onu hak etmeniz sebebiyledir(şura:30) ayetini mırıldandı
Sabret,deveyi bağlayayım!dedim
Bu hususta Süleyman'ı anlayışlı ve daha isabetli davranır kıldık(Enbiya :79)ayetini okuyarak,devemi yönlendirme konusunda benim daha başarılı olduğumu kasdetti
Deveye bindi ve
Bunu bize baş eğdiren Allah'ı tesbih ederim;yoksa bunu biz başaramazdıkVe sonunda şüphesiz Rabbimize döneceğiz!"(Zuhruf:13-14) ayetlerini okudu
"Haydi!" diye deveyi hızlandırdım
"Yürüyüşünde (ve davranışlarında)vakur ol ve sesini yükseltmeseslerin en çirkini eşeğin sesidir!"(Lokman :19) mukabelesinde bulundu
Yürürken şiir okumaya başladım
Kur'an'dan kolayınıza geleni okuyun!"(Müzzemmil:20) dedi
şiir okumak haram değil ki ! dedim
Bu hususu ancak idrak ve basiret sahipleri düşünür anlar! (Bakara :269) cevabını verdi
Bir süre gittik;sonra evli olup olmadığını sordum
"Ey iman edenler!Cevabı verildiğinde sizi üzecek meselelerden sormayın!"(Maide :101) ayetini okudu
Derken kafilesine ulaştık ve "kafile içerisinde kimsen var mı? dedim
Mal ve evlat dünya hayatının süsüdür!(Kehf:46) dedi
Anladım ki ,evladı varİsimlerini sordum
Allah İbrahim'i dost edindi;Allah Musa ile konuştu;Ey Yahya ,Kitaba kuvvetle tutun!(Nisa:125,164;Meryem:12) Ayetlerini okudu
Ey İbrahim,ey Musa ,ey İsa! diye kafileye seslendimNur yüzlü üç genç
Buyur!" diye çıkageldi
Onlara para verip,Bununla içinizden birini şehre yollayın!Yemeklerin helal ve temiz olanına baksın ve size bir yiyecek getirsinDikkatli davransın!(Kehf:19) dedi
Yiyecek gelince bana
Geçmiş günlerinizde yaptıklarınızın karşılığında şimdi afiyetle yiyip için!"(Hakka:24) dedi
Çocuklara,Annenizin bu durumunu bana söylemezseniz bu yemekten yemem!"dedim
Annemiz"dedilerAğzından Cenab-ı Allahın gazabını çekecek yanlış bir söz çıkar korkusuyla 40 yıldır böyle sadece Kuranla konuşur






İbn Mübarek, bu hadiseyi Kur’an’da her şeyin bulunduğuna delil olarak anlatırdı

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...