11/22/2009

Olgun Müslüman olmanın yolu

Olgun Müslüman olmanın yolu

Bir gün Eshabı kiramdan bir zat gelip Resulullah efendimize bazı suallerinin olduğunu arz eder. Efendimizin izin vermesi üzerine sorularını sorar:
- Ya Resulallah, ben insanların en alimi olmak istiyorum,
-Allah'tan en çok korkan, insanların en alimi olur.
- İnsanların en zengini olmak istiyorum.
-Kanaatkar olursan, insanların en zengini olursun.
- İnsanların en hayırlısı olmak istiyorum.
-İnsanların en hayırlısı, insanlara menfaatli olandır. Sen de başkalarına yardımcı ol, en hayırlısı olursun.
- İnsanların en adaletlisi olmak istiyorum.
-Öyle ise kendin için istediğini başkası için de iste. Kendin için istemediğini başkası için de isteme.
- İyi hal ve ikram sahibi insan olmak istiyorum.
-Öyle ise Allah'a ibadet ederken O'nu görür gibi ibadet et. Sen O'nu görmesen de O seni görüyor zaten.
- İmanımın mükemmel olmasını istiyorum.
-Ahlakını güzelleştir. İmanın kemale ersin.
- Allah'ın itaatli bir kulu olmayı istiyorum.
-O halde farzları ihmal etme. Tümüyle yerine getir.
- Rabb'imin huzuruna günah kirlerinden temizlenmiş olarak çıkmak istiyorum.
-Cünüplük kirinden guslederken günah kirinden de gusletmeyi ihmal etme, tevbe, istiğfarla devamlı temizlen.
- Mahşere giderken yolumun aydınlık olmasını istiyorum.
-O halde hiç kimseye zulmetme, kalbini kırma. Gücüne güvenerek hakkından mahrum etme ki, mahşerde yolun adınlık olsun.
- Rabb'imin bana merhametini arzuluyorum. Bana acısın istiyorum.
-Rabb'inin yarattığı insana ve bütün canlılara merhamet eyle. Sen burada merhametli olursan orada merhamete layık olursun.
- Günahlarımın azalmasını istiyorum.
- Öyle ise tevbe, istiğfarını çoğalt. Bir daha yapmama konusunda azimli ol.
- Rabb'imin rızkımı bol vermesini istiyorum.
-O halde abdestli çalışmaya devam et.
- Ayıplarımın yüzüme vurulmamasını istiyorum.
-Sen burada kimsenin ayıbını yüzüne vurmazsan, orada da senin ayıbını kimse yüzüne vurmaz.
- Günah kirlerinden ruhumu nasıl temizlerim?
-Gözyaşıyla. Gözyaşını rahmet gibi yağdır, ruhunu temizlemiş olursun.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...